יום שלישי, 31 באוגוסט 2010

מלחמות הסמארטפונים


אייפון או אנדרואיד? שאלה קשה?! הרבה מלים נכתבות במרחב הווירטואלי על המחלוקת הזאת. אפילו חברים שלי מבינים אותי לא נכון כדי להשתכנע שאני טוען שהאנדרואיד יותר טוב. אז בפוסט הזה אני אנסה לעשות קצת סדר אבל בלי להכביד יותר מדי (ותזכרו שאני לא איזה מומחה טכנולוגי גדול מדי).

 

נתחיל בעובדה מזעזעת – שני המכשירים טובים, למען האמת אנדרואיד זה לא מכשיר אלא מערכת הפעלה, אבל כשמשווים מכשירי אנדרואיד מתכוונים בדרך כלל למכשירים המתקדמים (Galaxy S / Nexus 1). שניהם טובים, שניהם ראויים לכסף ואפשר לקנות כל אחד מהם (אם זה עושה לכם את זה).

אז למה בכל זאת חשוב להבין ולהבדיל בין האסקולות? כי כשתירצו לקנות את הטלפון הבא שלכם, תוכלו לבחור נכון או תוכלו לייעץ נכון לחברים שלכם כשתישאלו (קמץ באות אלף) "אז מה לקנות – אייפון או גלקסי?".

רקע – אפל מאמינה במערכת סגורה ושלמה ולכן היא בנתה מכשירים שמסוגלים לעבוד רק עם עצמם ועם תוכנות ייעודיות (אייטיונס), לעומת זאת גוגל הגדירה מערכת הפעלה למכשירים סלולאריים המבוססת על קוד פתוח, בגדול - איש הישר בעיניו יעשה. ולכן יש פה מאחורי הקלעים קרב גיקים של בני אור בבני חושך. אבל אותנו זה לא צריך לעניין, אותנו מעניין הערך שאנחנו מקבלים מהמכשיר.

נתחיל בקצת סטטיסטיקה – היום נמכרים יותר מכשירי טלפון מבוססי אנדרואיד מטלפונים מבוססי iOS (מערכת ההפעלה של אפל). יש לזכור שיש הרבה טלפונים מבוססי לאנדרואיד ולאפל יש רק אחד (טלפון). בחנות האפליקציות של אפל יש למעלה מרבע מיליון אפליקציות ואילו בחנות האנדרואיד יש כמאה אלף "בלבד" (אם זה מעניין מישהו – לבלקברי יש פחות מעשרת אלפים, לא באמת חשוב).

נמשיך בקצת טכנולוגיה – אז מערכות ההפעלה דומות, הטלפונים שונים (כל אחד והיכולות שלו), אבל בכל זאת יש כמה הבדלים חשובים. המערכת של אפל יותר בשלה ויותר שלמה, כלומר לנו, כמשתמשים – קל יותר לעבוד איתה. והינה כמה דוגמאות (רובן לא מניסיוני האישי אלא מקריאת מחקרים):

·         התקנת עברית – אפשרית בשני המכשירים, אבל באייפון באה כחלק אינטגראלי ממערכת ההפעלה ואילו באנדרואיד נדרשת פעולת התקנה.

·         כתיבת טקסט על המסך במכשירים של אפל נוחה מאוד וטובה מרוב (עם לא מכל) מכשירי מסך המגע האחרים.

·         הדפדפן של האייפון (לפחות בדגם החדש), מהיר יותר מרוב דגמי האנדרואיד הקיימים.

·         חוויית משתמש אינטואיטיבית לגמרי באייפון.

·         iPod, iPod, iPod

מהצד השני, לא חסרים חסרונות לאפל:

·         מערכת סגורה שלא מאפשרת התקנת תוכנה לא מאושרת ע"י אפל.

נושא חשוב נוסף, הוא האפליקציות המקומיות – היום בארץ יש מאות אפליקציות (לפחות) עבור האייפון. אפליקציות של נותני שרות, אגודות ספורט ועוד עסקים. לאנדרואיד אין היום את המבחר הנ"ל. ולכן מבחינת יעילות בארץ, אין ספק שהאייפון מספק יותר תועלת למשתמש.

 

לסיכום – כן, בקצב הזה, אני מאמין שבעוד שנתיים שלוש יהיו טלפוני אנדרואיד שמסוגלים להתחרות באייפון, אבל אנחנו חיים היום. והיום האייפון עדיין מוביל.

נדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה