יום שלישי, 21 בדצמבר 2010

Multi-Tasking, מה זאת החיה הזאת?


אם אתם לא אנשי תוכנה, כנראה שהמינוחים האלה של ריבוי משימות או multi tasking, נשמעים לכם כמו מנדרינית מדוברת. אז מה זה בכלל ולמה זה טוב?

כל המחשבים הביתיים שלנו יודעים לעשות מספר משימות במקביל – לנגן מוזיקה, להוריד את הפרק האחרון של גריי ולהפעיל Excel או כל רעיון אחר שאתם חושבים עליו. היכולת הזאת דורשת ממערכת ההפעלה (ברוב הזמן "חלונות") לדעת לנהל במספר משימות במקביל וחוץ מזה היא דורשת משאבי חישוב (CPU בעברית) שיוכלו לנהל את המשימות האלה.
עד לגירסה 4 של האייפון וגירסה 4.2 של האייפד לא יכולנו להפעיל מספר משימות במקביל על מכשירי iOS. לאפל היו כל מיני תירוצים שבעיקר אמרו – המכשירים לא מספיק "חזקים" לעשות את זה. יכול להיות, אבל עכשיו זה מאחורינו ואנחנו יכולים להריץ כמה אפליקציות במקביל.

באמת, אפשר עכשיו? אז זהו, שלא בדיוק אבל בערך...

מה שקורה, זה שחוץ ממספר אפליקציות קטן כמו תוכנות ניווט, תוכנות תקשורת כמו סקייפ וכמובן האייפוד שבאמת רצות ברקע מרגע ההפעלה שלהן וממשיכות לעבוד (ולבזבז סוללה כל הזמן), שאר התוכנות "שומרות מצב". כלומר, אם נצא מהן ונחזור אח"כ אנחנו נחזור לאותו מקום. היכולת הזאת היא אוטומטית ואנחנו לא צריכים לעשות כלום כדי להפעיל אותה. הערה - כאשר האפליקציה באמת רצה ברקע מופיע חץ קטן ליד הסימן של הבטריה.

בכל זאת חשוב לדעת איזה אפליקציות נמצאות ברקע כי לפעמים אפשר להרגיש שהאייפון מתחיל להגיב יותר לאט ואז אולי רצוי לסגור חלק מהאפליקציות שאנחנו לא משתמשים בהן. לחלק קטן של האפליקציות יש כפתור כיבוי (כמו ב - Waze), אבל לרוב אין, אז מה עושים?

לחיצה כפולה על מקש Home תפתח בתחתית המכשיר את שורת ריבוי המשימות (שם מדהים).


כל האפליקציות שמופיעות בתחתית רצות עכשיו ברקע (אפשר להזיז את השורה הזאת לצדדים).
אם תלחצו לחיצה ארוכה על אפליקציה, תיכנסו למצב "נדנוד" שנראה כך:


ועכשיו אתם יכולים למחוק את האפליקציות שלא באמת בשימוש ע"י לחיצה על "תמרור אין כניסה" שמופיע בפינה השמאלית עליונה של האייקון. אתם לא באמת מוחקים את האפליקציה מהמכשיר רק מפסיקים כרגע להשתמש בה. אם אח"כ תפעילו אותה מהמסך הרגיל, היא פשוט תתחיל לפעול מהתחלה.

מה עוד אפשר לעשות? אם נזיז את שורת האפליקציות ימינה נגיע למסך הבא:


המסך הזה מעט שונה בין האייפון לאייפד, אבל הוא בעצם מאפשר שליטה מהירה על האייפוד ונעילת המסך כך שלא יעבור בין Landscape / Portrait. כן, סטיב החליט שמעכשיו הכפתור הימני באייפד שמנע סיבוב המסך, יתנהג עכשיו כמו באייפון וישתיק את הקולות. לכן מניעת שינוי האוריינטציה של המסך נעשית כאן...
באייפד אפשר גם לשלוט בעוצמת השמע ובבהירות המסך.

זהו, מקווה שהבנתם מה זה multi tasking, עכשיו הגיע הזמן לעוד שלב ב – cut the rope.

נדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה