יום שלישי, 27 ביולי 2010

איפה לקנות אייפון 4?


הבנתי, יש פה הרבה אנשים שרוצים לקנות אייפון 4... יפה. קיבלתי יחסית הרבה שאלות אז החלטתי להוסיף פוסט מהיר על הנושא.

כנראה שהפוסטים הקודמים לא היו ברורים מספיק ולא היה ניתן להבין איפה אפשר לקנות את המכשיר.אבל לפני כן, בואו נתחיל בנזיפה – הפוסט על האייפון נמצא כבר כמה ימים באתר ורובכם לא הגיב עליו עד ששלחתי מייל תזכורת. אז כדי להשאיר אתכם מעודכנים להלן שלוש דרכים לעקוב אחר הבלוג (אפשר להשתמש ביותר מאחת):
  1. 1.      להירשם כמנוי על הבלוג ע"י לחיצה על "Follow the blog" בטאב בצד שמאל למטה (Networked Blogs)
  2. 2.      להירשם בקורא בלוגים כמו reader.google.com; לדוגמא, בreader יש לחצן “Subscription”, לחצו עליו והעתיקו את ה – URL של הבלוג
  3. 3.      להצטרף ל – Facebook fan page כאן http://www.facebook.com/iPhone.Experience (תעשו לייק)


לעניינו:
המחיר אמור להיות יחסית דומה בכל העולם 2,800 ₪ לפני מס (פחות או יותר) לאייפון פתוח לשימוש – סים פרי.
זאת טבלת מדינות ומחירים שמצאתי ברשת אבל אני לא יכול להתחייב על המהימנות שלה:
כמו שניתן לראות - כרגע (לפי הטבלה) ניתן לקנות אותו בתצורה הזאת (סים פרי פתוח לשימוש) רק באנגליה ובצרפת, בסוף החודש יצטרפו עוד מדינות למעגל כמו קנדה ואוסטרליה. בגדול ככל שמתקרב תאריך ההשקה בכל מדינה, יתבררו עוד פרטים על אופן ההשקה לפי מדינה-מחיר והאם הוא נעול או לא. יש שמועות שגם באיטליה, ספרד, סינגפור והונג קונג יימכרו גם מכשירי סים פרי.
.
ההנחה היא שלקראת סוף ספטמבר או קצת אחרי, האייפון גם יגיע לארץ ואז זה יהיה רק עניין של כסף (לא מעט).

זה הלינק הרשמי של תצורות האייפון ע"פ אפל http://support.apple.com/kb/HT1937 אבל הוא לא מתייחס דווקא לאייפון 4, ניתן לראות שם שבישראל (לדוגמה) האייפון נעול אבל ניתן לפתיחה בתשלום נוסף (Carriers offer authorized unlocking).

במדינות המאופשרות, כמו אנגליה וצרפת, ניתן לרוב לקנות בחנות אפל online,  - תוודאו שיש לכם לאן לשלוח את המכשיר במדינה עצמה. במקרה הזה לא ניתן לקבל החזר מע"מ על המכשיר (אם קונים במקום אפשר לקבל החזר אבל זה בלתי אפשרי כי החנויות לא מחזיקות באמת מכשירים במלאי).
אם קונים מהספקים הסלולריים עצמם, צריך לוודא שהם יפתחו את המכשיר לשימוש כללי (רשימת ספקים בלינק של אפל למעלה). חוצמזה, ברוב המקומות ניתן לקנות אייפונים מקוריים בחנויות ברחוב, לרוב זה בסדר אם כי קצת יותר יקר – שמעתי על כאלה חנויות ברודוס וראיתי כאלה ביפן (האייפון הנוכחי שלי נקנה ככה בסינגפור). במצב כזה אני ממליץ בזמן הקניה לוודא שהמכשיר הוא סים פרי ע"י הגעה עם מיקרו סים מהבית (אני יודע שזה די מורכב כרגע ולכן כנראה לא יקרה באמת). אתם צריכים להחליט אם אתם לוקחים את הסיכון - גם אם קניתם אייפון נעול, בסוף אפשר יהיה לפרוץ אותו – אל תדאגו, רק קצת סבלנות.
לסיכום – לא, כרגע אין בגרמניה... אבל אם אתם או מישהו שאתם מכירים נוסע לחו"ל, כדאי לחפש קצת בגוגל (או לשאול אותי) ולהבין אם זה רלוונטי.
אני זמין לשאלות :-)

נדב


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה