יום חמישי, 22 ביולי 2010

החלטתי לקנות אייפון – מה עכשיו?


שני טיפים לכל מתלבטי האייפון 4, וכשאני אומר "מתלבטי ", אני לא מתכוון שואלי - "האם לקנות?" אלא "איך ואיפה לקנות?". נראה לי שעם השאלה הראשונה  (האם לקנות),  אני אתמודד בפוסט הבא, בינתיים בואו נניח שאתם רוצים לקנות.

בניגוד לשאלות שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו כשאנחנו קונים אייפד (http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/07/blog-post_18.html), השאלות כאן הן אחרות: מה אני הולך לשמור על האייפון? ואיך אני משיג אותו כבר????

בגדול - הדגמים של האייפון נבדלים אחד מהשני בשני מימדים – גודל המידע שניתן לאכסן עליהם והצבע.

למרות שחלקנו נוטה להתייחס לטלפון שלנו ככונן נייד (כרטיס זיכרון או USB בעברית), זה לא נכון לאייפון. לא קל להשתמש בו פשוט ככלי קיבול למידע שלנו ומסיבה זו, יהיה לנו קצת קשה למצוא במה למלא אותו. אפשר לשמור עליו אלפי שירים, סרטים וכו' ועדיין לא למלא יותר מ – 16 גיגה, לכן אני ממליץ על הגודל הזה.
החלק החשוב באמת הוא הצבע – יש דגם שחור, קלאסי לפשוטי העם כמוני, ויש את הדגמים הלבנים השווים (לקרוא במלרע).
בעקבות אירועי ה – AntenaGate, עכשיו גם בוחרים מגינים, באמפרים בלעז בצבעים שונים מורוד דרך לבן לשחור.

עכשיו הגענו לשאלה החשובה יותר (והקשה יותר), איך קונים? אז ככה, קודם כל החל בסוף החודש אפל תתחיל למכור במספר מדינות מסביב לגלובוס:

אני ממליץ בחום לקנות במדינות בהן הטלפון הוא סים פרי – אנגליה, צרפת, סינגפור, הונג קונג ואיטליה. השמועות הן שמבחינת שערי מטבע הכי כדאי כרגע לקנות באנגליה.

אוקיי – בחרתם מדינה, עכשיו או שמגיעים לאפל סטור ומזמינים מכשיר, או שמזמינים באינטרנט דרך האתר של אפל או בשיחת טלפון ישירות לחנות.אם אתם מתכוונים לשלוח את הטלפון בדואר, אתם צריכים איש קשר במדינה הרלוונטית , אין משלוחים בינלאומיים. לחילופין, ניתן להזמין בחנות ואז כשהטלפון מגיע, יש לכם יום לבוא לקחת אותו או שהוא לא יישמר בשבילכם.

יש גם דרך נוספת, לחכות כמה שבועות שהלחץ יירגע ולהזמין אז בלי תור. הבעיה / סיכון – עם האייפד זה לא עבד ועדיין צריך לחכות כעשרה ימים לפני שהוא מגיע.

השמועות הם שבנובמבר האייפון יגיע לארץ (דרך אגב האייפד בספטמבר), אז אפשר לחכות ולהתחיל לצבור ממון. אני כנראה אחכה לאייפון 5...

דרך אגב, אם תהיתם – ישנה דרך פשוטה להפוך סים רגיל למיקרו סים – הנה הלינק http://www.microsimcutter.com/

בכל מקרה, אם יש שאלות אני אשמח לענות.

לינק עם פרטים נוספים ופורום לשאלות - http://www.iphones.co.il/forum/forum18.html
נדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה