יום שלישי, 13 באפריל 2010

להתחיל במספר ארבע


איך טוב יותר לכתוב - iPhone או אייפון??? נראה לי שאני אמשיך עם iPhone, iPod, iPad וכל השאר, זה נראה יותר זורם ויותר אמיתי. בכל מקרה אתמול חגגתי שנתיים עם המכשיר, באפריל 2008 קניתי ארבעה מכשירים, כמעט לכל המשפחה, וגיירתי אותם ל -1.1.4.

איזו חוויה! כמעט כמו לפתח את הקוד הראשון שלי על ZX81 שמדפיסה את השם שלי ב - Basic (כן, עכשיו אפשר לדעת כמה אני ותיק). גם לפרוץ את המכשיר עם כל המסכים Unix style וגם להביא ארבעה מכשירים לארץ (בעדינות...). ואז התחילה החוויה האמיתית – המכשיר הוא מדהים, אני עדיין  לא יודע איך להגדיר אותו, בקלות אפשר להסכים שזה לא טלפון סלולרי, לא?

לפני כמה חודשים הייתי בתאילנד לנסיעת עבודה, יומיים לפני זה קניתי בסינגפור את ה – 3Gs שלי (הפכתי להיות חוקי), ישבתי במונית עם עודד תקועים בפקק ולא ידענו איפה המלון, עודד היה בדרך לאחר לטיסה. אחרי כמה דקות הפעלתי את ה – GPS והבנו שאנחנו שלוש דקות הליכה מהמלון במונית שלא זזה, בדקתי את אפליקציית World Mate - הטיסה יוצאת בזמן. החלטנו לצאת מהמונית וללכת ברגל, בדרך עודד אומר לי – "בואנה, כל החיים שלך מסתובבים סביב ה – iPhone הזה". וככה בלי לשים לב, זרע לי בלב את הבלוג הזה.

ספירת מלאי – היום אני מטפל במכשירים של כמעט כל המשפחה ממעגל ראשון ושני, שזה אומר שבעה iphones (!!!!) ועוד מזדמנים -  כמו מכשירים של חברות של שרון מהעבודה או שלי מהעבודה. סה"כ בקלות עשרה פלוס מכשירים (כמה כסף אפל עושים?). ומה זה אומר מטפל? פותח את המכשיר לשימוש בארץ, משנה  APNs אחרי שאפל סגרו אותם ב – 3.1., משדרג גרסאות, מתקן עברית, מתמודד עם כל בעיה (טכנית או לא טכנית), מוריד אפליקציות לסבא (אני לא מאמין באפליקציות פרוצות), חותך Ringtones (כן, אפשר ומקובל להוריד רינגטונים, אבל אז הם לא ב-ד-י-ו-ק כמו שאנחנו רוצים אותם) ובאופן כללי מתפעל מסביב כדי שהמכשיר המדהים הזה יעשה את מה שהוא אמור לעשות. תהיה רשומה אחרת אבל זה מקום טוב לתת קרדיט ענק ל - www.iphones.co.il

אתמול התקשרתי בפעם הראשונה לטכנאי בתשלום: המסך של הiPhone של שרון התמלא בפסים בגלל נפילות חוזרות ונשנות (לפחות היא הודתה שזה בגללה ולא בגלל דנדן הקטן), כנראה שפעם אצטרך לכתוב פוסט על המגינים... עכשיו הדילמה היא אם לתקן לה את Gs או לחכות כמה חודשים למודל החדש (HD Style), מה אתם אומרים?

אז למה אני פה? כדי לשמר ולשמור את הרגעים האלה, של כל העבודות המוזרות של מי שמתחזק את המכשיר אבל לא מנסה להרוויח על זה כסף, זה ממש כיף! (אפילו יצא לי לאחרונה לשים את האייפון בפריזר כחלק מתהליך תיקון J) אני חושב שעד עכשיו גיירתי יותר מעשרים וחמישה מכשירים (חלקם לפחות חמש או שש פעמים), המכשיר הזה מציל אותי בכל הנסיעות המטורפות שלי לחו"ל עם המוסיקה, האפליקציות, ה – AudioBooks וכל השאר, אז הוא לא שווה בלוג???
והיום אני מסתובב ברחוב ורואה שלכולם יש אותו, לא את ה – 2G הוותיק שנתתי בשבת שעברה לעמרי, הבן שלי, אלא 3Gs שקנו מאיזו חברה סלולרית. אז מה זה אומר? שאני צריך להפנים שה – iPhone הגיע לארץ באמת, ולפחות יש יותר אפליקציות מקומיות 
J
לסיום שאלה – למה הדיילות באל על לא נותנות לי לשמוע מוסיקה ב Airplane mode בזמן המראה ונחיתה?
ניפגש בשבוע הבא (מה הקשר לכותרת???)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה