יום שלישי, 27 באפריל 2010

להעיז ולקנות אייפון???


צריך קצת אומץ בשביל לקנות אייפון, נשמע מוזר? נשמע יומרני? אולי, אבל כל אייפונר מתחיל יגיד לכם שבגדול יש שלושה סוגים של אנשים ותגובות כשרואים שיש לך אייפון, אני קורא להם "שלושת הממים", או בקיצור 3M. המתלהב, המזלזל והמקנא (שהוא עירוב של השניים הראשונים).

אז למה צריך אומץ? כדי להתמודד איתם ועם השאלות שלהם. וזאת הסיבה שאני פה, כדי לתת לכם את המידע הבסיסי מה יש בו באייפון – מידע שיקל עליכם להתמודד עם התגובות. ואם עוד אין לכם אייפון אתם מוזמנים לזהות את עצמכם פה ולהגיב ו /או לשאול בהתאם J

המתלהב מייד מתחיל לדבר איתך על איזו גרסת אייפון יש לך, איפה קנית אותו, מה התקנת עליו וכמובן שאלת השאלות "פרצת אותו?".
המזלזל לעומתו, יגיד לך שאתה סתם פלצן,
Blackberry הרבה יותר חזק, אפל חברה סגורה (למי אכפת?), הקליטה שלו גרועה והמהדרין – "לי יש Nexus One".
המקנא היה רוצה להיות במתלהבים אבל לא תמיד הוא מצליח.


גם למי שכבר יודע והחליט שהוא רוצה, לא תמיד זה קל להחליט מה לקנות, איפה לקנות ומתי. ואפילו אחרי שכבר יש לך אייפון ההתלבטות לא נעלמת, כי תמיד הגרסא הבאה במרחק של חצי שנה לכל היותר, וצריך להחליט אם לשדרג, לאיזה סוג לשדרג, איפה לקנות וכרגיל – מתי...
כדי לעזור עם השיקולים, להלן מורה נבוכים קטן לסלנג של קהילת התפוח.
יש שלושה דורות מכשירי אייפון –  2G, 3G, 3Gsכאשר באופן מסורתי אפל משחררים גירסה חדשה כל שנה ביוני. ה-G הוא כמובן Generation אבל הוא לא מתייחס לדור של האייפון עצמו, אלא לדור הגלישה הסלולארית שבו המכשיר תומך (למי ששואל ה – s הוא ל – speed).

2G - היום קשה להשיג אותו (יש כאלה שגם קוראים לו דור ראשון), ואפל יפסיקו לתמוך בו בקיץ. אפשר לקנות אותו מיד שנייה ולפעמים אפילו במצב טוב אבל אני לא ממליץ, כי הוא מחייב פריצה ודורש התעסקות. 

הדור הבא ייקרא (לפי שמועות)
iPhone HD והוא אמור לספק חוויית צפייה טובה יותר מהנוכחי ומהירות מדהימה (למתעניינים בהיסטריה עולמית על הנושא הלא חשוב של הפרטים הטכניים ועלילות עובדי אפל בפאבים בעמק הסיליקון http://gizmodo.com/tag/lostiphone).

חוץ מהגרסא של המכשיר עצמו, יש גם גרסא למערכת ההפעלה. לאייפון יש מערכת הפעלה כמו לכל מחשב, והיא נקראת OS (מאוד מקורי). זה חשוב? צריך לדעת את זה? בגדול - זה חשוב רק אם קניתם מכשיר לא מספק מורשה בארץ או שהמכשיר שלכם הוא לא Sim Free. מה??? מה אמרת? חכו – זה מוסבר למטה.
אם אתם לא בקטגוריות הנ"ל (כלומר קניתם את האייפון מספק סלולר) אז כשאפל יוציאו גירסה חדשה, האייטיונס תציע לכם להתקין אותה ואתם צריכים להסכים (אני מניח שאת המשפט הזה הבנתם, אם לא – תשאלו). למה? כי ככה אפליקציות עתידיות יעבדו לכם יותר טוב ובעיקר כי אפל מוסיפים יכולות כל גירסה. לדוגמא, בגירסה 4 אפשר יהיה לעשות שיחות ב –
Skype תוך כדי שימוש באפליקציות אחרות בטלפון (הנה לינק שמפרט מה יש בכל גירסה http://www.iphones.co.il/forum/thread15192.html).

אז מה זה אומר Sim Free? זה אומר שהמכשיר לא כבול לחברת הסלולר. בגדול, כל אייפון יכול להיות Sim Free  (או סים פרי בעברית), או לא וזה תלוי בארץ המכירה שלו. אפל (הענק שמנסה לעשות עלינו כסף), מנסים למכור את המכשיר רק דרך ספקי סלולר מסוימים,כי יש להם הסכמי חלוקת רווחים איתם (למשל AT&T בארה"ב). אבל יש מדינות שבהן זה לא חוקי (איטליה, סינגפור ועוד). במדינות כאלה, אפשר לקנות אייפון והוא יהיה סים פרי – כלומר יכול לעבוד עם כל חברת סלולר. לדוגמא – אני קניתי מכשיר כזה בסינגפור ואני יכול לשים בו סים של כל חברה סלולארית. אם הייתי קונה מכשיר בארה"ב הייתי יכול להשתמש רק בסים של AT&T, אם הייתי קונה באורנג' בארץ – אז הייתי יכול להשתמש רק בסים של (תנחשו לבד).
איך יודעים איזה סוג יש לכם? הנה לינק שיכול לעזור:
http://www.iphones.co.il/forum/thread75834.html

אבל גם אם קניתי מכשיר שהוא לא Sim Free, אני עדיין יכול להשתמש בו, אם אפרוץ אותו (או או, מה אני האקר?, לא אני לא). התהליך הזה נקרא Jail-Break, הוא תהליך פשוט יחסית (צריך הבנה בסיסית במחשבים) ובסופו יש אייפון פרוץ עם הרבה יותר יכולות וגמישות מאייפון לא פרוץ. יש גם חסרונות לפריצה אבל מי שבאמת מעוניין בפרטים, תסתכלו כאן - http://www.iphones.co.il/forum/forum46.html

טוב, עד כאן זה היה קצת טכני ומלא פרטים ואתם יכולים לשאול את עצמכם (כנראה בצדק), למה אני צריך את זה – מה רציתי? טלפון וקצת יותר?

 אז זהו שבשביל טלפון לא צריך את כל זה, אבל אז גם לא צריכים אייפון.

כדי למקסם את השימוש והתועלת מהמכשיר, כדי לעשות ממנו אימיילים, טוויטר, פייסבוק, GPS, וכמובן להשתמש בו כקונסולה למשחקים (למתעניינים http://mashable.com/2010/04/24/ipad-games/), לשמוע בו מוסיקה וספרים – צריך קצת להתעסק איתו...
ככל שהזמן עובר, החוויה משתפרת וצריך להתעסק פחות אבל עדיין זה לא לגמרי "שגר ושכח".
בפעם הבאה אני אתייחס קצת לקנייה עצמה ואולי לאייפד (לפי שמועות אחרונות הפוסט הזה מגיע בדיוק בזמן לחלקינו), אם הנושאים האלה לא מעניינים אתכם אתם מוזמנים להגיב ואני אשנה.

נדב

3 תגובות:

  1. תיאור מעולה למתעניינים ולסקרנים.
    יאללה, תעלה שלב ותן לנו קצת מהאפליקציות שאתה אוהב. :)
    דרך אגב, האם 4SQ נתמך והאם כבר התחלת להשתשמש?

    ערן

    השבמחק
  2. אפליקציות - כולם מדברים על זה כל הזמן... אבל בסדר, נכתוב על שלי. אני לא משתמש ב4SQ אבל הם מעצבנים אותי בטוויטר :-)

    השבמחק
  3. אני חושב שהדבר החשוב ביותר שמי ששוקל לקנות איפון צריך להבין - שאיפון הוא במקרה גם טלפון ולא ההיפך - ההבנה הזו יכולה לחסוך הרבה תסכולים

    השבמחק