יום שני, 23 באוגוסט 2010

הגיגים על האייפד


כולם מדברים על האייפון והאייפד ועל איך הם משפיעים (או לא משפיעים) עלינו כצרכנים, אז הפעם החלטתי לתת כמה דוגמאות להשפעות של המכשירים האלה על החיים המודרניים, ככה שיהיה לכם רפרנס לשיחות סלון (שלא תגידו שאני לא נותן שירות לציבור).


 אני חייב להגיד שמהלך כתיבת הפוסט נתקלתי במאמר הזה ב – TheMarker על משחקים לילדים באייפון ואיך אנחנו נותנים לילדים שלנו לשחק במכשירי האיי – (http://bit.ly/9B0Gvd) ומה שבאמת הפתיע אותי זה התגובות והאמוציות שבהן. היי, בואו נירגע – זה בסך הכל אייפון..., גם אני כתבתי תגובה אבל משום מה היא לא הופיעה (אולי היא הייתה רגועה מדי). אם קראתם את הפוסטים הקודמים שלי אז אתם בטח יודעים שאני מאמין גדול באייפד ובאייפון כתחנות מולטי מדיה לילדים. ואם אתם מוטרדים (ובצדק) מהקרינה, אפשר לכבות את כל הקרינה במכשיר...

בזמן האחרון אני מגלה שכולם קונים אייפד, אני מכיר לפחות שתי משפחות שקנו אייפד לכל בני המשפחה (כן, לכל בני המשפחה... יש כאלה ברי מזל) כעוד אמצעי בידורי לבית או אפילו לצרכים אמיתיים כמו עבודה בבית או GPS. אפילו שונאי אפל מושבעים (כאלה שיש להם גוגלפון) מוצאים את עצמם רוכשים את תחנת הבידור המודרנית. ואני רואי יותר ויותר ציוצים (Tweetes) כמו - "האייפד הגיע", "יש אייפד בבית" (וכמובן שכמה שעות אחרי רואים עוד ציוץ "אני עדיין עם האייפד - זה מדהים!!!!"). מחקר שיצא השבוע באנגליה שבדק את השפעות האייפד בקרב יותר מאלף משפחות שקנו אותו, גילה שבני הבית מעדיפים את האייפד על הטלוויזיה (http://bit.ly/bWa1i6), אצלינו בבית זה ברור – ואצליכם?

גם באזור האפליקציות רואים חדירה גבוהה של אפליקציות B2C – Business to Consumer, שבהם ארגונים נותנים שירות לצרכנים דרך אפליקציות ייעודיות. ואני לא מדבר על עיתונים או פורטלי ידע, אלא על נותני שירותים. כבר כתבתי על האפליקציה המאוד מומלצת של Yes (http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/07/2.html), והנה דוגמא לאפליקציה דומה מארצות הברית של Comcast  (http://bit.ly/b3gQcJ). הארגונים מבינים שאנחנו כצרכנים רוצים להשתמש בשירותים שלהם כשנוח לנו ולאו דווקא כשאנחנו בבית ליד הלפטופ. אז אם אני נזכר שאני רוצה להקליט את מכבי חיפה מנצחת את מכבי ת"א בכדורגל – אני רוצה להיות מסוגל להפעיל את ההקלטה בכל מקום ולהיות גמיש.

אפשר לנהל דיון שלם על איך הולך להיראות האינטרנט הסלולארי ועתיד האפליקציות באופן כללי, אבל אני אשאיר את זה למקצוענים. אנחנו כאן בגלל האייפון J

תופעה נוספת שאותי לפחות מפתיעה, היא העברה של משחקי אייפון לקונסולות המשחקים המסורתיות, לדוגמא המשחק המדובר Flight Control יהיה זמין בקרוב על PSP. מי שלא מכיר את המשחק שיחפש עכשיו באייטיונס (http://itunes.apple.com/us/app/flight-control/id306220440?mt=8). מאוד מעניין, יש אנליסטים שטוענים שהאייפון ודומיו הולכים להחליף את הקונסולות הניידות ובעצם יהוו את תחנת הבידור המרכזית של המשפחה.

 היצרניות (כמו סוני), הן בלחץ ומנסות להילחם בתופעה, איך יודעים? תראו את הפרסומת הזאת http://www.tuaw.com/2010/08/17/found-footage-sony-attacks-iphone-gaming-in-new-psp-ad/ :-)


ולמי שעוד אין אייפד? השמועות אומרות שבערך עוד חצי שנה ייצא אייפד 2, למה? כי תהיה בו מצלמה קדמית לשיחות FaceTime, כי יהיה לו מסך Retina שאחרי שרואים את האייפון 4 מבינים למה הוא כזה מדהים וכי אפל צריכים לעשות עוד כסף http://theappleblog.com/2010/08/18/why-ipad-2-is-coming-and-what-to-expect/ שווה לחכות? לא בטוח, בטח אפשר יהיה לקנות אותו רק באזור יוני וזה עוד ה-ר-ב-ה זמן.

תיהנו.

נדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה