יום שבת, 17 באפריל 2010

חוויית השירים ב - iTunes


הקדמה – החלפתי בית לבלוג, בעיקר כדי שיהיה יותר קל להגיב במקום ולא דרך מייל או בפייסבוק, אתם מוזמנים. את האמת, כנראה שהנושא הזה מצדיק פוסט מעמיק  אבל בינתיים, בקטנה, הנה פוסט קצר על שירים ב – iTunes. היום לא ניגע ב Playlist, דירוגי שירים וכו' רק איך לשפר את החוויה הכוללת של שמיעת שירים.

קודם כל זה לא רק לאייפון, זה רלוונטי לכל מי שמשתמש בנגנים של אפל (כלומר כל סוגי האייפוד) אבל אני חושב שהחוויה הרבה יותר חזקה בנגנים עם מסך גדול. למה? כי יחד עם השירים אפשר לראות גם את התמונה על האלבום וגם את מילות השיר. יותר מפעם אחת מצאתי את עצמי שומע שיר תוך כדי הליכה ופתאום נעצר, פותח את האייפון ומסתכל על המלים שוב כדי להבין את השיר יותר טוב או סתם כדי להגביר את החוויה. 

נראה לי שלכל אחד יש לפחות שיר אחד כזה, שאנחנו אוהבים כבר שנים אבל אין לנו שמץ של מושג מה אומרים שם. אני לא יודע מה עם אחרים, אבל לא פעם אני מוצא את עצמי מזמר בקול רם ובביטחון מלא מילים מומצאות לחלוטין... חוץ מזה, אם אתם בעניין של טעויות מביכות במילים של שירים, אני מזמין אתכם להעביר כמה דקות מהנות מול
 http://www.avatiach.com .

הסיבה שרציתי לכתוב על זה דווקא היום, היא שמצאתי אפליקציה נחמדה (אפליקציית מחשב, לא אפליקציית אייפון) שעוברת על כל ספריית המוזיקה על המחשב ומורידה מהאינטרנט את מילות השיר והתמונה של האלבום (Artwork). איזה כיף! לקח לה 4 שעות לסרוק את כל השירים שלי ולהוסיף את המידע, ועכשיו כמעט כל אחד מהשירים על האייפון שלי הוא לא רק חווית שמיעה, אלא חוויה כוללת של סאונד, ויזואל ומשמעות.
האפליקציה נקראת Ass Fire, אין לי מושג למה... היא קלה לשימוש וניתנת להורדה (חינם) מ -http://www.nipitz.com/ass-fire-download.html. תיהנו

2 תגובות:

  1. יפה!
    ואיזה שיר הוא השיר שלך ? :)

    השבמחק
  2. מורכב - אני חושב שבשורה התחתונה stairways to heaven הוא לא לגמרי מובן וכל פעם שאני שר אותו, אני ממציא מילים אחרות:
    במקום
    If we all call the tune
    Then the piper will lead us to reason
    אני שר
    If we all call the Jews
    Then the bible will lead us to reason
    ואני מבקש respect על החשיפה :-)

    השבמחק