יום ראשון, 9 במאי 2010

להעיז ולקנות אייפד???


אם היינו צריכים אומץ בשביל לקנות אייפון, אז אייפד זה כבר קפיצת מדרגה. קודם כל זו אמירה – על אייפון אפשר לדבר לטוב ולרע, אפשר להגיד שהוא יקר מדי או סתם לא ברור למה לא להשתמש בבלקברי (שלוש נקודות למי שעונה נכון). אבל אייפד? כאן באמת לא ברור למה הוא נחוץ.

כלומר, יש הרבה השערות למה הוא נחוץ אבל אף אחד עוד לא באמת יודע. מה – אתם חושבים שאפל הבינו לפני שנתיים וחצי שהאפליקציות יהיו מה שיגרום לאייפון לנצח? אני אומר – לא, הם פשוט ראו שההמונים מתחילים לכתוב ולהשתמש באפליקציות פיראטיות והם הלכו עם המכה (go with the flow) ופיתחו את הקונספט של App store.

צריך לזכור שביל גייטס דחף כבר לפני שנים tablet PCs, הוא עצמו הסתובב עם אחד והוא דחף את עובדי מייקרוסופט להשתמש בהם. אבל כמו תמיד, מייקרוסופט לא יודעים באמת לייצר שוק, הם צריכים שמישהו יעשה את זה בשבילם, אפל הרימו את הכפפה.

האייפד התחיל כסוג של מתחרה ל - kindle של אמאזון, אבל לא באמת. כן, יש לו יכולת להיות ספר אלקטרוני, אז מה – גם אייפון הוא נגן שירים. חוץ מזה הוא קיבל את אותה מערכת הפעלה של האייפון, מאוד קל להמיר אפליקציות בין המכשירים, ביום הראשון אחרי ההשקה כבר היו לו מאות אלפי אפליקציות.

אבל מה שבאמת יפה לראות, ולזה אני מחכה - איזה שימושים יתחילו להיווצר למכשיר. בוא נראה שתי דוגמאות ששמעתי עליהן:
בית חולים בארה"ב צייד את כל הרופאים שלו באייפדים שיקבלו את כל הבדיקות (צילומי רנטגן, CT וכו') ישר למכשיר. יותר זול ונגיש מלפטופ, יותר נח והרבה יותר אפקטיבי.
בית ספר (שכנראה יש לו תקציב גבוה) – מתחיל לבצע ניסיונות לבנות תוכנית לימודים על המכשיר. אצלנו בבית אנחנו מגלים כל יום מחדש איך האפליקציות על האייפון מוציאות דברים טובים מהילדים (עדיין מרגש לראות את דנדן בין השנתיים וחצי לוקח אייפון, מוציא את האוזניות שלא יפריעו, לוחץ על הריבוע שלמטה, פותח את האייפון, מדפדף בין המסכים עד שמגיע למשחק האהוב עליו ומתחיל לשחק). אז אם אצלנו אפשר, בטח שבבי"ס על אייפד אפשר (לא, לא בישראל).
ותמיד יש את האפליקציות שאפל מספקת עם המכשיר-  הפסנתר המדהים (קליפ you tube), תוכנות כמו Numbers שהיא בעצם Excel ידידותי ועוד.

אני חושב שמהר מאוד נבין למה האייפד נחוץ, ואני גם חושב שזה לא יהיה לקריאת ספרים, אני חושב שאנחנו לא באמת בשלים לזה, עיתונים ואקטואליה כן, ספרים לא (בכל הסיבובים שלי בעולם ראיתי רק שני kindle ולא התרשמתי במיוחד).
בוא ננסה לדמיין מה עושים עם מחשב זמין וקל שהרבה יותר נח מלפטופ, אבל באמת הרבה יותר נח. ספר מתכונים אינטראקטיבי שעוקב אחרי המתכון יחד איתך? אחרי שכתבתי ראיתי שכבר יש משהו דומה -http://ispot.co.il/?p=6090

או כל ספר הדרכה באשר הוא, נניח שקניתם שולחן באיקאה – איך יהיה קל יותר להרכיב אותו, בניירות או באפליקציה נוחה וקלה לשימוש! (אולי אני אציע את זה לאיקאה). תחשבו על חברת מזון (נניח שטראוס) שרוצה לחבר אותנו למותג, אז היא יוצרת אפליקציה בסגנון של פיבן שכל זאטוט יוכל לשחק בה ולבנות יצירות, את היצירות האלה נוכל לשמור כשומר מסך באייפד (אולי אני אציע את זה לשטראוס ולאפל – אהבתי את הרעיון J). תחשבו על אפליקציית GPS, כמה מציק המסך הקטן, כמה נח יהיה הניווט עם מכשיר בגודל נורמאלי.
 רק צריך לדמיין. לינק לעוד שימושי אייפד -  http://huff.to/dmpn6j

אלה החוזקות של האייפד (לדעתי), צריך סבלנות כדי לראות.

אוקיי – שכנעתי את עצמי, עכשיו כשאני במטוס בדרך לארה"ב (טיסה ארוכה, ארוכה), החלטתי iPad it is J. אחרי שאני באמת אצליח לקנות, אני אספר איך החוויה. עדכון - לא הצלחתי - אין כרגע במלאי, לא נורא - נקנה בפעם הבאה.

נדב

9 תגובות:

  1. אנחנו סבורים שקהל היעד העיקרי לאייפד יהיה - ילדים. זאת משום שהאייפונים שלנו נתפסים על ידיהם בכל רגע אפשרי, והם חומדים בכל פעם את המסך של השני - דבר שגרם לנו לומר, "צריך אייפון עם מסך גדול יותר - אה, בעצם, יש אייפד". משם היתה הדרך קצרה לאיתור Mustop, חברה שרוכשת את המוצר בארה"ב ואתה (בא לך? טוב, אז לא אתה) משלם לה עבור האייפד, השירות, המסים וכיו"ב. מחכים בקוצר רוח לתת לבת שלנו את המתנה שלה ליום ההולדת ה-4 (ועוד יותר מחכים לריב על האייפד בעצמנו :))

    השבמחק
  2. ילדים יהיו גם יהיו קהל יעד. למען האמת אני חושד שאני אכתוב גם על זה פוסט בקרוב. האייפון / אייפד הוא כלי מדהים לעבודה עם ילדים.
    אני חושב שיש לאייפד עוד קהלים :-)

    כמה עמלה הם לוקחים על כל הסיפור?

    השבמחק
  3. התחושה היא של באזז אמיתי ועדיין אני לא משוכנע מהצורך האמיתי. זה מרגיש כמו משהו יותר טוב מסתם טבלט, אבל האם באמת צריך? זו השאלה, ובניגוד לעולם הטלפונים מחשב ללא מקלדת זה באמת אתגר אמיתי.
    אז האם סתם מיליונים קונים בגלל הבאזז או שבאמת מצאת את האפליקצייה שתעשה לך את זה?
    אני עוד לא שוכנעתי, אבל בינתיים המספרים מראים אחרת. בוא נראה עוד שנה מהיום - צעצוע או מחשב אמיתי עם מענה אחר לצרכים אמיתיים.

    נדב, לפעמים נראה שאתה ממש משוחד, אבל יכול להיות שאתה יותר חכם מכולנו.... :)

    ערן

    השבמחק
  4. גם צעצוע אפשר לקנות... בכל מקרה אולי אני משוחד, אולי סתם מתלהב אבל יש פה פוטנציאל למשהו אמיתי. האייפד לא יחליף טבלט כי הוא חלש יותר, אין לו office ואין לו מקלדת אבל אני חושב שהוא יפתח תחומים חדשים.
    עוד שנה הם כבר יוציאו משהו חדש

    השבמחק
  5. ההתלהבות שלך מדבקת. כמה כיף להיות צעיר הגדל לתוך העולם של טכנולוגיה מתקדמת... ואולי מישהו יחשוב שכדאי לבנות יישום אשר ידריך אנשים מבוגרים בדרך אינטראקטיבית איך לעשות שימוש במכשיר. למבוגרים קשה יותר לעמוד בקצב ההתפתחויות הטכנולוגיות המהירות ואט אט הפער התקשורתי בין הדורות הולך וגדל...כך שאם ניתן להדריך טבחים מתחילים אולי ניתן להדריך גם שימושים מעניינים למי שלא מכיר אך מעוניין...

    השבמחק
  6. תודה. קודם כל יש כאלה (תראי את הלינקים בצד), הפוסט הבא שלי יסביר על החיבור בין האייפון למחשב שזה הצעד הראשון.
    חוץ מזה, אם יהיה ביקוש לקורסים - יהיו גם קורסים, אולי אפשר לפתוח עסק...

    השבמחק
  7. הי, קוראים לי אייל ואני הבעלים של iMagine machine.
    אני מסכים עם האמירה לגבי הפונטנציאל של המכשיר. אפשר לקטרג על אפל על המון דברים אבל השורה התחתונה היא שהילדות שלי לא ביקשו אף פעם להשתמש במחשב הנייד. אני חווה שעל ילדים אי אפשר לעבוד אם המוצרים הם לא איכותיים ובאמת אפליקציות שהושקעו בהם מחשבה, דמיון, "הפקה" - מקבלות את הפידבקים הכי טובים מהם.
    לגבי מקום האייפד כמוצר חינוכי - אנחנו מפתחים ומוציאים לאור של אפליקציות חינוכיות והמובילה שבהן כרגע היא Faces iMake-Creative Craziness שנעשתה בשיתוף עם האומן המדהים והכל כך מוכשר - חנוך פיבן.
    אנחנו כרגע במקום הראשון בארה"ב במשחקים חינוכיים בחינם.
    מדהים אותי המקומות שאליהם אנחנו מגיעים ואני לא מתכוון מבחינת דירוג אלא מבחינת ההשפעה לדוגמא על לימוד בכיתה.
    לסיום הנה ציטוט
    I am a teacher for mentally retarded children and I really think I can use this the in my work. Training creative crazyness in the classroom. Thanks iMagine

    השבמחק
  8. אייל

    תודה על התגובה, האפליקציה שלכם מושקעת וחמודה אבל עדיין קצת גדולה על דנדן שלנו (שנתיים וחצי), בכל מקרה שיהיה לכם בהצלחה :-)
    יש כרגע הרבה באזז ברשת על האייפד ותרומתו לילדים (ובעיקר לילדים עם אוטיזם), מעניין איך זה ימשיך, אני בטוח שהתחום עוד יתפתח!

    אתה מוזמן גם לקרוא את הפוסט הזה http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/06/blog-post_15.html

    נדב

    השבמחק
  9. תודה על המחמאה - אבל למה את חושב שזה גדול עליו ?
    תן לו לנסות (סליחה אם אני מתערב בחינוך) - זה כל העניין בהשקפה שלנו -
    חופש יצירה ולא דווקא בדרך מסויימת
    תן לו לגעת, לראות איך דברים נוצרים ותתפלא מה שיצא

    השבמחק