יום שבת, 26 ביוני 2010

אפל ואני – משבר בזוגיות


שבוע רע עובר על אפל ועלי, יכול להיות שהגענו למשבר ארבע השנים או שפשוט הגיע הזמן לריב. סך הכל זה בריא ליחסים, לא?

שני אירועים חשובים קרו השבוע – אחד הוא ששוחררה גירסת מערכת ההפעלה iOS 4, והשני הוא ששוחרר אייפון ארבע (מה יש שם? זה ההסבר שלי http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/06/4.html וזה הסבר נוסף קצת יותר טכני http://bit.ly/b0sR0J). שני השחרורים האלה לוו ביותר מדי בעיות מבחינתי, אמנם אני מבין שלפעמים צריך לשחרר מוצר לא גמור אבל כלקוח זה מתסכל ומכעיס. אין ספק שאפל הפסידו נקודות אצלי (לא להיבהל, עדיין הם במצב טוב מאוד).

נתחיל בעדכון מערכת ההפעלה של האייפונים הקיימים – חיכיתי ארוכות למערכת ההפעלה הזו, ליכולת להריץ כמה תהליכים במקביל, לסידור המסך בתיקיות ועוד. אבל כדי לעשות את זה צריך קודם כל לעדכן את האייטיונס לגירסה  9.2, התהליך אמור להיות קל ופשוט, אבל אצלי הכל הלך ברגל שמאל. תהליך ההתקנה נתקע באמצע העבודה והייתי צריך לנבור בפורומים באינטרנט כדי לפתור את הבעיה. אחרי כשלוש שעות עבודה, העניין נפתר אבל אפל חייבים לי שלוש שעות.

עכשיו הגיעה הבעיה העיקרית – האייפון שלי סירב להסתנכרן עם הגירסה החדשה. כל פעם שחיברתי את האייפון, המחשב שלי התחיל להעיף הודעות מעצבנות שהוא לא מרוצה מהתקשורת בין האייפון לבין האייטיונס. נסיונותי הכושלים לטפל בתקלה החזירו אותי לימיי העליזים כאיש פיתוח – הייתי צריך לשנות environment variables, להעתיק Dlls ממקום למקום, למחוק תיקיות תוך כדי ריצה וכד' (כן אני יודע שחלקכם לא מבין מה אני כותב כאן, זה לא באמת חשוב). אחרי עבודה של שלושה לילות שבהם כמעט לא ישנתי (טוב שאפשר להאשים את ה – Jet leg), הכרזתי על כניעה. העברתי את כל חומרי הסנכרון, שירים, אפליקציות וספרים למחשב הביתי וסנכרנתי מולו. עכשיו אפל חייבים לי שלושה לילות ושלוש שעות והרבה עצבים. אני חושב ומרגיש שלהעביר את הגיבוי של האייפון מהלפטופ שלי למחשב הביתי מייצר אצלי רגשות של רילוקיישן.

אחרי שעברתי דירה למחשב השני החוויה הייתה חלקה ועברה ללא בעיות, ועכשיו אפשר להכריז בפה מלא שאני (והאייפון שלי) משודרגים. הגיע הזמן להירגע כמה ימים לפני שמבינים מה באמת קורה באייפון J

מילה על טיפול בבעיות כאלה – צריך מומחיות קלה בשביל לעשות את זה, אבל הבנה טכנית וקצת חוש חיפוש יכולים להביא אתכם רחוק. פשוט מדהים לראות מה אנשים בכל העולם חווים בנוגע לבעיות הנ"ל. מצאתי את עצמי מגגל (מלשון Google) “iTunes could not backup the iPhone because the backup session failed”, ומוצא 92,000 תשובות (כן - תשעים ושתיים אלף). בתשובות האלה אפשר למצוא הרבה מאוד הצעות לפיתרונות לבעיה הזו ולבעיות דומות. בנדודי ברשת הגעתי לפורומים של אפל וגיליתי שיש הרבה מאוד אנשים כמוני מכל רחבי העולם שנתקלו באותה בעיה בדיוק. היה נחמד לחלוק תיסכולים עם אנשים מאוהיו, ברזיל, יפן ורוסיה. למפתחים שבינינו – כנראה שאפל עשו עבודת תכנות די גרועה ונפלו בפח ה – Dll hell. בכל מקרה הבוקר קיבלתי מייל מאפל שבו הם מבקשים עוד נתונים על הבעיה, אז נראה שיהיה תיקון לאייטיונס בקרוב.

המשבר הבא ביחסים אמנם לא נגע אליי ישירות, אבל אכזב אותי קשות. שלשום אפל שחררו את המכשיר הסלולארי המבוקש ביותר בעולם – אייפון 4. לא עברו שתיים עשרה שעות והתגלו שלוש בעיות קריטיות במכשיר – בעיית קליטה חריפה אם מחזיקים את המכשיר משני צדדיו (כן, זה הזוי כמו שזה נשמע) <http://www.youtube.com/watch?v=5XsT8rebLVg&feature=related>, על חלק מהמכשירים התגלו פסים צהובים על המסך (http://mashable.com/2010/06/23/iphone-yellow-screen-tint/) ובנוסף התברר שהמסך עצמו שביר הרבה יותר ממה שאפל הבטיחו L http://gizmodo.com/5572546/design-test-note-fragile-beauty.
כדי לאזן את התמונה, השמועות ברשת אומרות שבעיות הקליטה יתוקנו ע"י שחרור תיקון במערכת ההפעלה החדשה (כנראה שנקבל עדכון בקרוב, כמיטב המסורת), שהפסים הצהובים נעלמים אחרי יומיים ושכל טלפון יישבר אם יזרקו אותו על הרצפה...

לא ברור איך אפל יתייחסו לבעיה בעתיד, אתמול סטיב ג'ובס אמר שאנשים צריכים ללמוד להחזיק את האייפון בצורה נכונה. מעניין מה הייתה תגובת התקשורת אם ביל גייטס היה אומר את זה...

זה לא אומר שאני לא אוהב את המוצרים של אפל, אני עדיין חושב שהם די מדהימים אבל אפל צריכים להיזהר שלא יעלה להם שום נוזל לראש כי בקרוב יהיה מאוד קל לעבור לאנדרואיד...

נחיה ונראה, ביום הראשון נמכרו 1,600,000 מכשירים...

חוץ מזה, אם תהיתם – it will blend http://www.youtube.com/watch?v=_S8sxpK4_iA (אתם צריכים לראות את זה).

נדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה