יום ראשון, 18 ביולי 2010

החלטתי לקנות אייפד – מה עכשיו?


בצורה מפתיעה או לא, יותר ויותר מכם מחליטים לקנות iDevices (לא אני המצאתי את השם אבל הוא נראה לי טוב), הכוונה לכל מכשיר שמתחיל ב - i.  החלטתי לא להחמיא לבלוג הזה יותר מדי ולבקש מסטיב תמלוגים כי בסך הכל הוא עושה עבודה בסדר, אבל בכל זאת אולי כדאי שבפעם הבא הוא יגייס מהנדסי אנטנות לפני שאחיתופל אומר לו להתקין אנטנה בהיקף הטלפון, חוץ מזה – הוא יכול לקבל את הבונוס הממוצע.

הקיצר – החלטתם לקנות אייפד, מה עושים עכשיו? הדרך הקצרה היא להרים לי טלפון / מייל / SMS ולשאול "מה קונים?" (אני לא מגזים, קיבלתי ארבע שאלות כאלה בשבוע האחרון). הדרך הארוכה לא מעניינת כי היא ארוכה...

אז ככה, בואו נחסוך שאלות עתידיות – בבואכם לקנות אייפד, אתם קודם כל צריכים לשאול את עצמכם (Wait for it) – למה אני צריך את זה??? מתוך הנחה שיש לכם תשובה (ואם לא, אתם מוזמנים לקרוא שוב את http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/05/blog-post.html), אז העסק די ברור והולך ככה:

אם אתם מתכוונים להשתמש בו כמכונת צפיית סרטים, בעיקר בטיסות, אז צריך שיהיה בו מספיק מקום אכסון ולכן כדאי לפחות 32 Giga. השאלה השנייה היא האם תשתמשו בו מחוץ לבית ותצטרכו חיבור לאינטרנט, או לחילופין האם אתם מתכוונים להשתמש בו כ – GPS. אם התשובה היא חיובית, כדאי ללכת על המכשיר Wi-Fi + 3G.

רק לצרכי סטטיסטיקה, רובכם בחרתם 32 או 64 עם 3G, חבורה של עשירים נהנתנים.

מה עכשיו? איך קונים? ובעיקר איפה?
 שוב, גם השאלה הזו מתחלקת לשלושה חלקים (שלא כמו השאלה הקודמת, למה יש פה "שוב"?):
  • 1.      אתם לא מגיעים לחו"ל בזמן הקרוב ואין לכם קרובים שנוסעים לחו"ל ובא לכם להתעלק עליהם? במצב הזה אפשר לקנות מאתרים שונים בארץ החל מיד 2 ועד אתרים מפוקפקים כמו iPadBehizdamnoot.co.il או AbaGanoov.com. כמו שניחשתם – חאפרים לא חסר, אבל בהמלצתם של חמוטל ואביחי ובדיקה קצרה שערכתי – הכי שווה כאן http://www.mustop.co.il/special-deals-israel/apple-store-mustop-israel/ipad
  • 2.      אתם נוסעים לחו"ל, לארץ שמוכרת אייפד? הכי כיף לקנות באפל סטור – בלינק הזה יש רשימת חנויות http://store.apple.com/us?mco=Nzc1MjMwNQ, תבדקו שאתם בארץ הנכונה (גלגלו לתחתית הדף בלינק) ותחפשו את החנות שלכם. לחילופין אפשר לקנות אונליין באתר של אפל (אם תצליחו למצוא את כפתור “buy now” , סחתיין על Call for action  קטן ומינימאלי) ולשלוח לאיש הקשר בר המזל שלכם – שימו לב לזמני אספקה ארוכים. מתחבא כאן catch, צריך להיות לכם איש קשר אמין בארץ היעד אליו תוכלו לשלוח את האייפד.
  • 3.      קנייה בחנות Retail כמו Best Buy תגיעו ליעדכם, תבדקו אם יש את המכשיר במלאי ורוצו לקנות – First come first serve. אני מכיר לפחות אחד שהצליח J

דבר אחרון – אם החלטתם לקנות את מודל ה –  3G ואתם רוצים להשתמש בו בארץ, אז אתם צריכים לפרוץ את האייפד. לא עשיתי את זה בעצמי (כן פרצתי, לא השתמשתי במיקרו סים ישראלי) אבל זה לא אמור להיות מסובך. כמו תמיד אתם מוזמנים לפניות אלי בשאלות ואני אשמח לעזור.

בהצלחה

נדב

4 תגובות:

  1. חייבים לפרוץ? אפשר לקנות סים-פרי באנגליה? אם כן, מה המחירים?

    השבמחק
  2. קודם כל, לא חייבים לפרוץ! הפריצה עוזרת בשביל לכתוב בצורה נורמלית בעברית.
    אחרי בירור נוסף שעשיתי - לא צריך פריצה בשביל להשתמש במיקרו סים ישראלי (אבל צריך להשיג מיקרו סים), אני אוסיף על זה בהמשך.

    השבמחק
  3. איך אפשר לקנות בחנות אוןליין עם כרטיס אשראי של הארץ? הוא לא נותן לי להכניס משהו שהוא לא מארה"ב...

    השבמחק
  4. אני קניתי עם כרטיס אשראי ישראלי אבל הוא צריך להיות בינלאומי.

    השבמחק