יום שלישי, 23 בנובמבר 2010

אייטיונס - צעדים מתקדמים


אז אחרי שהבנו דברים בסיסיים על האייטיונס והצלחנו לסנכרן בהצלחה את האייפון איתה, בואו נראה למה עוד היא טובה.

גיבוי ושיחזור
כמו כל מחשב טוב, לפעמים האייפון מתקלקל, כן כן זה יכול גם לקרות לאפל (יותר ממה שהיינו רוצים). כשזה קורה, אחת הדרכים האופייניות היא לעשות restore שזה בגדול להתקין מחדש את מערכת ההפעלה. יופי טופי, אבל אחרי שעשינו את זה (הסבר איך לעשות את זה בפוסט הבא - אייטיונס למתקדמים 102, אם אתם צריכים לעשות את זה בינתיים, פשוט  תדברו איתי) עכשיו אנחנו צריכים להחזיר את כל הנתונים שלנו – לא רק את האפליקציות, השירים וכו' אלא גם את כל ה – SMS שכתבנו בעבר, את הרינגטונים מחוברים לאנשי קשר, את כל ההגדרות שלנו וכו'. איך נגרום לזה לקרות? נבצע שחזור.

אז מתי מגבים? באופן עקרוני, כשמסנכרנים את הטלפון עם האייטיונס התהליך כולל גם גיבוי (כתלות בפער הזמן מהסנכרון הקודם). אפשר גם להפעיל את התהליך בצורה ידנית – לוחצים על עכבר ימני על שם האייפון שלנו באייטיונס ובוחרים “Backup”

כדי לשחזר את הנתונים, בוחרים באותה צורה “Restore from Backup…”, התהליך הזה מוחק את כל המידע על הטלפון שלא היה קיים בזמן ביצוע הגיבוי – ראו הוזהרתם (אם כתבתם SMS אחרי ביצוע הגיבוי, הוא ייעלם לכם אחרי השחזור).

מילה חשובה על אבטחה – ברגע שגיביתם, כל אחד יכול לבוא עם האייפון שלו להתחבר לאייטיונס שלכם, לבצע שחזור ואז יש לו את כל הנתונים שלכם אצלו על הטלפון. עכשיו תעצרו שניה ותחשבו איזה מידע אתם מחזיקים על הטלפון. אותי זה מבהיל ולכן חובה (לפחות לדעתי) להגן על הגיבוי בעזרת סיסמא כמו שהסברתי בפוסט הקודם (http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/11/blog-post.html).

התקנת גירסה חדשה
אם אתם זוכרים, אפל מוציאים גירסה חדשה (השבוע הם הוציאו את 4.2.1, שווה להתקין http://www.apple.com/ios/) עם עוד יכולות ותיקוני באגים כל כמה חודשים.  המידע על הגירסה המותקנת נמצא בטאב Summary של הטלפון שלכם, חוץ מזה יש אזור (במרכז) שנקרא Version (...) ונראה ככה:

בחלק שנקרא Check for Update כתוב אם מערכת ההפעלה של האייפון מעודכנת ומתי האייטיונס יבדוק את עדכניותה בפעם הבאה (אתם גם יכולים ללחוץ על הכפתור ולבדוק בצורה יזומה). אם הגירסה שלכם לא מעודכנת זה ייראה ככה

במצב הזה (כל עוד הטלפון שלכם לא פרוץ!!!!) אני ממליץ להתקין את הגירסה המתקדמת ע"י לחיצה על כפתור Update. התהליך יחסית ארוך ויכול לקחת בערך שעה או אפילו יותר. הוא כולל הורדה של הגירסה מהאינטרנט (יותר מ – 200 Mb) ואז התקנה ושחזור מגיבוי. לפני שאתם מתקינים גירסה חדשה – תסנכרנו ותגבו את הטלפון.

הערה – יש סיכוי שהאייטיונס יבצע לבד את הבדיקה לגבי עדכניות הגירסה ויודיע לכם:

במצב הזה תלחצו על "הורדה והתקנה" רק אם סנכרנתם את האייפון לאייטיונס, אם לא עשיתם את זה אז תלחצו על "הורדה בלבד", סנכרנו את האייפון ואז תתקינו את הגירסה החדשה (כמו שמתואר למעלה).

לסיכום - תהליך ההתקנה הנ"ל חשוב, אבל צריך לשים לב לנקודות הבאות: רק מי שיש לו טלפון סים פרי, חובה לסנכרן לפני ולפנות שעה וחצי לתהליך...

דבר אחרון להיום, עדכון אייטיונס – מדי פעם יצוץ לכם על המחשב חלון כזה (או דומה)

בחלק העליון ישנם עדכונים חשובים (כמו עדכון לאייטיונס) ובחלק התחתון המלצות לעדכונים או תוכנות חדשות שאפל ממליצים לכם להתקין. תחליטו מה שתחליטו, את האייטיונס רצוי מאוד לעדכן כי לרוב לא ניתן יהיה לעדכן את האייפון ללא עדכון אייטיונס.

איך עושים את זה? בוחרים את התוכנות שרוצים להתקין ולוחצים Install.

בהצלחה

נדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה