יום שני, 15 בנובמבר 2010

צעדים ראשונים, אייטיונס


אתה מכיר מישהו שנוסע להונג קונג? אפשר בגרמניה? מה זה מיקרו סים? באמת, אתה נוסע לקנדה?

מה משותף לכל השאלות האלה? לפחות פעם בשבוע אני שומע אותן, ולמה? כי הרבה אנשים, באמת הרבה, רוצים לקנות אייפון. זה נחמד (בייחוד לסטיב ולשאר בעלי המניות באפל) אבל זה גם אומר שיותר אנשים יכולים לעשות טעויות כי כמו שחלקכם כבר יודעים, האייפון (או כל מכשיר iOS כמו אייפוד או אייפד) הוא בעצם מחשב קטן שהולך איתנו לכל מקום, וככזה הוא זקוק לתחזוק (וקצת כישורים רגשיים...).

אז החלטתי להקדיש כמה פוסטים לפעולות בסיסיות סביב האייפון, נתחיל ונראה לאן נתגלגל.

קודם כל האייטיונס – זאת התוכנה הראשית לתפעול האייפון (גם כל המכשירים האחרים אבל אני אכתוב כאן אייפון, סליחה עם בעלי האייפד והאייפוד). לא מציאה גדולה של תוכנה אבל בכל זאת עושה את העבודה, בואו נתחיל לדבר עליה.

למה צריכים אותה? כתבתי עליה פעם כאן (http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/05/iphone.html)  אבל בגדול - כי דרכה מנהלים את כל התוכן שיש לנו על האייפון, אפשר לגבות ולשחזר את המכשיר אם יש לנו בעיה. ובנוסף כי דרכה נשדרג את המכשיר כשאפל תעדכן את מערכת ההפעלה, והיא עושה את זה כל כמה חודשים.
מורידים אותה מהאתר הראשי של אפל (www.apple.com), שימו לב שאפל מעדכנת אותה כל כמה חודשים וצריך לזרום איתם ולעדכן אותה כשהיא מבקשת. ההתקנה היא מעט ארוכה אבל גם היא מסתיימת בסוף.
כשמפעילים אותה ומחברים את המכשיר למחשב נקבל את המסך הבא:

מצד שמאל יש סרגל ניווט לתכנים שונים בסרגל הזה אפשר למצוא את השירים, הסרטים האפליקציות וכו' שיש לנו על המחשב, לא על האייפון, על המחשב. בנוסף אפשר לראות בצד שמאל את iTunes Store, את המידע שיש על האייפון ואת רשימות ההשמעה שיצרנו.

כשנלחץ על השם של האייפון שלנו (כמו בתמונה) נראה את המידע הרלוונטי על האייפון מחולק לכמה טאבים (Summary, info  וכו'). בואו נראה מה יש בטאבים האלה:
Summary – מאפשר לנו לראות נתונים כלליים על האייפון כמו גירסה, ניהול המקום הפנוי וכו'. אבל יותר חשוב, בתחתית המסך ישנו חלק המאפשר להגדיר דברים שונים כמו האם האייטיונס ייפתח כל פעם שנחבר את האייפון, מה דחיסת הוידאו והאודיו המועדפת עלינו אבל באמת חשוב – האם להגן על גיבוי האייפון בסיסמא כן, כן ועוד פעם כן!!! אני אסביר יותר בפוסט על גיבוי אבל בינתיים פשוט תאמינו לי.

Info – כאן ניתן להגדיר מידע על סנכרון אנשי קשר, יומנים וכדומה. הרבה אנשים לא משתמשים בזה, אז אני אדלג, אם יש שאלות – תשאלו.

Apps – המקום לנהל את האפליקציות שלכם, באופן עקרוני כל האפליקציות שקניתם, נשמרות לגיבוי על המחשב שלכם ומנהלים אותן מכאן:

בצד שמאל מופיעה רשימת כל האפליקציות שיש לכם על המחשב ועל האייפון, אם קניתם אפליקציה באייפון, היא תופיעה ברשימה כמסומנת לסנכרון. באמצע אתם רואים את מסך האייפון ומימין את כל הדפים שיש לכם על המכשיר. בעזרת העכבר ניתן למשוך אפליקציות ולייצר תיקיות – נח.

Ringtones – כשמו כן הוא, כאן מסנכרנים רינגטונים שקניתם או יצרתם כמו ששרון הסבירה כאן http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/07/blog-post.html

Music – אם אתם משתמשים באייפון כמכשיר לשמיעת מוזיקה, זה המקום בשבילכם. כאן אתם יכולים לסמן איזה  שירים יעברו לאייפון. אפשר לעשות את זה דרך Playlists אם בא לכם להכין כאלה או פשוט לסמן אמנים אהובים עליכם. יחסית נח לתפעול אחרי שמתרגלים.
כאן המקום לפתוח סוגריים, איך מעלים שירים לאייטיונס? לוחצים על  'File' ואז ‘Add file / Folder to library’, מסמנים את התיקיות שירים שרוצים וזהו.

אם כבר דיברנו על זה אז העלאת וידיאו דורשת קצת יותר. האייטיונס וכל המכשירים הרלוונטיים מזהים רק mp4 ולכן צריך להמיר את הפורמט. ניתן למצוא כל מיני תוכנות חינמיות לזה, אני משתמש ב – .http://www.snapfiles.com/get/jodixipodvideo.html
אחרי שהמרתם, פשוט תוסיפו את הקבצים לאייטיונס כמו שהסברתי למעלה.
מכאן והלאה הטאבים די דומים – סנכרון הסרטים, iTunes U שאלה פודקאסטים לימודיים וספרים. בכל זאת מילה על ספרים, אם אתם שומעים / קוראים ספרים דרך האייפון (מאוד נוח ונעים, בדיוק סיימתי את שר הטבעות – גדול), אז אחרי שמעלים את קבצי mp3 לאייטיונס כמו שתארתי למעלה, צריך קצת לעבוד עליהם. ככה עושים את זה:
מסמנים את כל הקבצים של הספר, לוחצים עבר ימני ו “Get Info”, עוברים ל – Options, מופיע מסך דומה לזה. חשוב לשנות את Media Kind ל – AudioBook.


הטאב האחרון הוא של תמונות, פשוט תקבעו איזה תמונות (או תיקיות של תמונות) אתם רוצים להעלות לאייפון, הפעולה הזאת היא חד כיוונית, אם אתם רוצים להעביר תמונות מהאייפון תסתכלו כאן http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/05/iphone.html

זהו, בסוף תלחצו על Sync  או Apply ותנו לזה קצת זמן, בייחוד בפעם הראשונה.
תיהנו
נדב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה