יום שלישי, 15 ביוני 2010

השבוע הראשון עם האייפד


קנינו, שילמנו הרבה כסף, חיכינו שבועיים, גרמנו לחבר לעבודה להביא אותו מארה"ב. יום רביעי 08:32 בבוקר הקופסה נפתחת, מה עכשיו?

אז קודם כל צריך לחבר את האייפד למחשב ולהפעיל אותו (activate the iPad), זה טוב כי זה חוסך בעיות בעתיד ולכן טוב שאפל מחייבים את זה. פתאום, ככה סתם, עולה שאלה מאוד לא טריוויאלית "עם איזה מחשב מסנכרנים את האייפד?" השאלה הזאת בעצם מציפה שאלה אחרת "מי ישתמש בו?" או כמו שכל מנהל מוצר ממלמל לעצמו תוך שינה "מי הלקוח ומה ה – use case?". יפה מצידי לשאול את זה עכשיו J. טוב, אני לא כזה תמים, שרון ואני דיברנו ודיסקסנו את זה כמה פעמים אבל בעצם עכשיו זה באמת נחת עלי – האייפד הוא לילדים, בעיקר בגלל הנסיעה הממשמשת ובאה (או יותר נכון הטיסה למערב ארצות הברית) ואני רק התירוץ (איך שגלגל מסתובב לו, פעם הילדים היו תירוץ לקנות Play station).
אחרי שהבנתי את זה - לא התבלבלתי וסנכרנתי אותו עם הלפטופ שלי "רק בינתיים...", אבל אין ספק שזאת נקודה משמעותית ועדיין פתוחה.

בכל מקרה, הפעולות הבסיסיות באייטיונס הן אותן פעולות, ולכן כמשתמש אייפון ותיק היה לי מאוד קל לבחור את האפליקציות המתאימות לילדים, קצת שירים ואודרוב תודרוב לדרך, לוחצים Apply ומתחילים לסנכרן. כמו שאנחנו מכירים מהאייפון, הסנכרון הראשוני הוא ארוך, לקח בערך חצי שעה.

בינתיים החדר בעבודה והמסדרון כמרקחה, כולם באים לראות את הצעצוע החדש של נדב ותוך כדי כך מדביקים לי סופית את תואר הדפוק. מה - שלושה אייפונים, טאצ' אחד ואייפד מרמזים על איזושהי שריטה?
כל ישיבה נראית כך, מתיישבים ליד השולחן ואז רואים את האייפד מונח על השולחן שלי... "מה, קנית אייפד?", סוגרים את כל הנושאים המקצועיים תוך 10 דקות וממשיכים במשחקים או בדיקת חווית הגלישה... כן, אני השרוט

אחרי כמה דקות של שימוש, עולה בי חשש – אוריינטצית המסך לא משתנה - אני מציב את האייפד אנכי והוא נשאר אופקי. מהההההה? יש בעיית חומרה? התחלתי לדוג באינטרנט חומרים ולא מצאתי כלום. לחץ קל ברחוב הפנינה, אחרי חמש דקות של היסטריה קלה, גיליתי כפתור קטן בצד, כשהזזתי אותו הכל הסתדר.  ככה זה כשמתרגלים לעבודה ללא כפתורים...
עוד אחד מהדברים שהתבררו לי יחסית מהר הוא שכל אפליקציות האייפון באמת עובדות על האייפד אבל הן נשארות בגודל המקורי של האייפון ובעצם רוב המסך נשאר שחור, מאכזב משהו. זה המקום להודות לשחף שמצא מאוד מהר את כפתור ה – X2  שמגדיל את האפליקציות למסך מלא. חלק מהאפליקציות נראות טוב וחלק ממש רע.

עוד אבחנה קטנה היתה שהשבע מאות גרם שהאייפד שוקל הן בכל זאת פקטור ולכן משחקים או אפליקציות שדורשות תנועה כמו doodle jump הן לא כל כך רלוונטיות.

קצת ביקורת - התמיכה שלו בעברית בינתיים היא בינונית, אפל עוד לא השיקו אותו בארץ בצורה רשמית ולכן מערכת ההפעלה שלו לא תומכת בעברית. יש כל מיני דרכים לעקוף את הבעיה אבל אני באמת מאמין (מקווה...) שבקרוב אפל תתמוך בעברית בצורה רשמית ואז זה יהיה No issue. חוץ מזה, האייפד לא נטען מהמחשב אלא רק מהחשמל בקיר. אבל הבטריה שלו באמת מחזיקה הרבה זמן (וגם לוקח הרבה זמן לטעון אותה).

אחרי שגמרנו עם ההתאמות, ההבנות והאבחנות – מה עוד גילינו? שהגלישה היא באמת מדהימה. באייפון אני כמעט לא גולש כי המסך קטן מדי ולפעמים האתרים לא עולים טוב, אבל באייפד המסך גדול ונקי וחוץ מזה מצאתי פתרון לבעיית האתרים החתוכים (גם באייפון), צריך לגלול את המסך בשתי אצבעות ולא באחת! רק בשביל זה היה כדאי לקנות אייפד.

בבית התחילה החינגה האמיתית, דנדן יושב ומשחק בצייר, ב flight control או Itsy Bitsi Spider (למען האמת, גם במשחקים אחרים), הוא הכי נהנה למחוק לי אייקונים (אני חייב להגביל את זה). בינתיים התחלתי להוריד משחקים ייעודיים לאייפד כמו הוקי אויר או רועה הכבשים, ושם החוויה היא באמת אחרת. עמרי, יובל, דנדן ואני עושים טורניר הוקי אויר (או בשמו האלטרנטיבי "אוקי טוקי") והאווירה סבבה. בכלל, בנוסף על כל מה שכתבתי כאן ובפוסטים קודמים, אני חייב להדגיש שהאייפד הוא מדהים לילדים ולדעתי השימושים שלו רק ימשיכו ויגדלו.

בכלל עוד לא התחלנו להתעסק בשימושים ל"גדולים" כמו החבילה המקבילה לאופיס של מייקרוסופט שנקראת iWorks, או בכל שימושי ה – GPS שלו. מכיוון שיש לי פחות ניסיון באזור הזה, אני מנסה לשתף את קוראיי הנאמנים (J) בפוסטים מבלוגים אחרים (כמו זה http://bit.ly/bRZZ4H), בדרך כלל אני עושה את זה באתר של הבלוג בפייסבוק אייפון - חוויות מהחיים או בטוויטר שלי (@ndoron). אז אתם מוזמנים לקרוא להגיב.

חוץ מזה אני יודע שלחלקכם (חלקכן) יש כבר אייפד, אז תגובות יתקבלו יותר מבברכה.

נדב

שתי הערות - שבוע שעבר התפרסם איזה מחקר שבארץ יש 620 אייפדים, אז השבוע יש 621 J ואם אני מכיר אישית לפחות 5 בעלי אייפדים, מה זה אומר על הארץ שלנו?

תוך כדי עריכה אחרונה של הפוסט הזה, גיליתי פוסט דומה (אך שונה) ומספק הרבה פרטים של אפסי, כאן http://appsy.co.il/blog/ipad

תגובה 1: