יום שני, 21 ביוני 2010

נוסעים לחו"ל


אפשר להגיד שאני נוסע הרבה לחו"ל, בערך פעם בחודש או חודשיים. אין מקום ספציפי שאני נוסע אליו, הרבה ארצות הברית, אבל בחצי שנה האחרונה הייתי גם בסינגפור, תאילנד ודרום אפריקה (לא תזמון נכון, שלושה חודשים לפני המונדיאל). בכל מקרה הנסיעות האלה חושפות צדדים של האייפון שאני לא מנצל כשאני בארץ.

דוגמא קטנה: אתמול הייתי במנהטן, הגעתי ברכת מניו ג'רזי וירדתי ב – Penn station, התחשק לי ללכת ברחובות קצת לכיוון ה – Apple Store בפינת החמישית ופארק. עכשיו, אני לא יודע איך אתם אבל אצלי חוש הכיוון בסדר ובכל זאת מנהטן מצליחה תמיד לבלבל אותי. בלי להתבלבל נכנסתי ל – boarders, כי יש להם אינטרנט פתוח לכולם והורדתי מפה של האזור. מש"ל J מה זאת אומרת הורדתי? לפני כמה חודשים התקנתי על האייפון אפליקציה שנקראת "Off Maps" שכשמה כן היא – נותנת לך אפשרות להוריד מפות ולהשתמש בהן כשאתה לא מחובר לאינטרנט. אה, פרט חשוב – יש אינטגרציה ל – GPS, אז אתה גם רואה איפה אתה נמצא. למקפידים בינינו, אפשר גם להשתמש בארץ וככה לא לבזבז זמן גלישה. אם רוצים אפשר גם לקנות מדריכים דרך האפליקציה, אבל אני לא ניסיתי את האופציה. בקיצור מומלץ מאוד.

אם כבר אנחנו כאן... איך הסיפור נגמר? הגעתי לחנות של אפל, רציתי לקנות נרתיק / קייס וגם משטח הגנה לאייפד. כמה שאני תמים. הגעתי ביום שבו השיקו את האייפון 4 להזמנות מוקדמות וחשבתי שהמכשיר יוצג בחנות כדי לשחק איתו. כמה שאני תמים. למי שלא היה בחנות הזאת, מאוד מומלץ להגיע – קודם כל היא ממוקמת במיקום מעולה ואפשר לטייל גם בסנטרל פארק, החנות עצמה ממוקמת מתחת לפני האדמה, נכנסים דרך מבנה זכוכית מרובע ויורדים למטה במדרגות (מזכיר קצת את הכניסה ללובר בפריז, להבדיל אלפי הבדלות). בקיצור לפחות 100 אנשים עומדים בתור לקופה, חשבתי לעצמי "טוב, אני לא אזמין אייפון היום" (לא שהתכוונתי, תירגעו). כמה שאני תמים. כל האנשים האלה באו לקנות קייסים לאייפד!!! אין לי מושג איך זה קרה אבל דווקא אתמול הגיעו הקייסים לחנות ergo, הלחץ הזה, הסרטון מנסה להמחיש את זה. לא קניתי L




מה עוד עושים עם האייפון בחו"ל? אני משתמש באפליקציה שנקראת Travel Mate, היא עוזרת לך בניהול הטיסות, המלונות, הזמנת הרכב ושאר מרעין בישין שקשורים לאדמיניסטרציה ונסיעות לחו"ל. האפליקציה מאוד נוחה לשימוש ומאוד עוזרת. לדוגמא, היא מודיעה לך כשהטיסה מתאחרת או כאשר משתנה שער העלייה למטוס. חוץ מזה היא מכילה מפות של שדות תעופה וגם היא מומלצת.

כמובן ש – GPS עוזר תמיד אבל זה לאו דווקא לשימוש בחו"ל.

להפתעתי, גיליתי ש – waze עובד גם בניו יורק. זה היה יכול להיות כיף גדול (הממשק של ה – GPS שקיבלתי מהעבודה הוא מעצבן להפליא) אבל החברה מווייז הכניסו לגרסה האחרונה מגבלה כך שהאפליקציה לא עובדת בלי חיבור לאינטרנט. בארץ אני לא מרגיש את זה בזכות הדור השלישי, אבל בחו"ל אני מרגיש גם מרגיש. חבל, זה יכול היה להיות מעולה.
בכלל נקודת החיבוריות לאינטרנט היא נקודה חשובה ומאוד מציקה בחו"ל, רק כשאני פה אני מבין כמה אני משתמש בחיבור המתמיד ביני לבין העולם כל הזמן. את העובדה שאין לי דור שלישי בחו"ל כבר הפנמתי ואני אפילו בסדר עם זה, אבל למה ה – Wi-Fi פה (וברוב מדינות העולם) עולה כסף, מה זה מציק להם שאני אתחבר? השבוע Starbucks הודיעו שהם יפתחו את האינטרנט לכולם בחינם, יופי – תודה. אני מקווה שזאת רק ההתחלה, מאוד מציק ומפריע לשימוש היומיומי.

נחתתי בג'קסונביל, פלורידה, מבחינת טמפרטורה - המקום עוקף את אילת בסיבוב כאילו אין מחר. תוך שניות התחלתי להזיע ואפילו המזגן של הפורד פוקוס (כדי שאני ארגיש בבית) עבד קשה. בכל מקרה התמקמתי במלון וחיפשתי מסעדה, מה עושים? יש מספר אפליקציות שעוזרות לנו בדיוק כאן (בדומה למכ"ם של סלקום רק יותר טוב). אני השתמשתי ב – Around Me, היא אמנם דורשת חיבור אינטרנט אבל אם יש לנו כזה, אפשר לקבל דרכה אינפורמציה על כמעט כל דבר שאנחנו מחפשים – כספומטים, מסעדות, מלונות, בתי קולנוע וכו'. האפליקציה גם מספקת "ביקורות מהקהל" שתמיד עוזרות, חיבור למפות ול – GPS וגם שירותים מתקדמים כמו תפריטים ואתר האינטרנט הרלוונטי – לגזור ולשמור J

שימוש אחרון ומאוד חשוב הוא כמובן האייפוד עצמו, לאו דווקא בחו"ל אבל בעיקר כשנוסעים לבד. יש לי את המוזיקה שלי את ה – audio books ואני מסודר.

זהו, עד כאן להיום, מקווה שבנסיעות הבאות שלכם תוכלו להשתמש בטיפים הקטנים האלה, ואם יש לכם עוד טיפים, אתם מוזמנים לשתף.

נדב

4 תגובות:

  1. פוסט מעולה! תודה לך. עושה חשק אמיתי לדור 4....

    דרך אגב, למה אתה אומר שבחו"ל אין לך חיבוריות 3G? יש לך, אבל זה רק עולה המון כסף. נכון או שאני טועה?

    ערן

    השבמחק
  2. תודה, גם לי יש חשק לדור 4 אבל צריך קצת סבלנות, יש כמה מחלות ילדות שצריכות להיפתר (בפוסט הקרוב שלי). לגבי הקישוריות, אולי זה סתם קמצנות אבל לי דור 3 לא עבד (כן עבד לי edge), אבל לא באמת ניסיתי לפתור את זה כי זה עולה המון.

    השבמחק
  3. קח אתך גם כמה ספרים בעברית לדרך. נראים ועובדים נהדר על אייפון ועל אייפד. גם בסטאנזה וגם באייבוקס. פרטים באתרנו.
    מנדלי מוכר-ספרים ברשת. ספרים אלקטרוניים בעברית
    http://mendele.co.il/?cat=1
    ירון

    השבמחק
  4. ירון

    צודק - יש גם ספרים בעברית ואני אשמח לקרוא ולשתף. הבעיה הוא שכרגע המבחר לא מספיק רחב ולכן קשה למצוא ספרים שממש אוהבים - יש לכם תוכניות להרחיב את המלאי?
    אשמח לעזור

    נדב

    השבמחק