יום חמישי, 10 ביוני 2010

אייפון 4 - לקנות או לא לקנות?


You say you want a revolution

Well you know

We all want to change the world

You tell me that it's evolution

Well you know

We all want to change the world


איזה טירוף, וואו איזה טירוף? כולנו (לפחות חלקינו) חיכינו לאירוע, ידענו שזה יגיע, קראנו את הכתבות הקשבנו לשמועות ובסוף – חלקן התגשמו, חלקן נשארו לא ממומשות אבל אייפון 4 (או אייפון HD) הולך לעשות מהפכה.

למה?

כי כמו שקרה בעבר, אפל זיהתה שוק ותוקפת בכל הכח (ראו נגני מוזיקה, טלפונים חכמים, מכשירי מולטי מדיה לבית במסווה של קוראי ספרים אלקטרונים) ועכשיו – שיחות וידאו!!! אפל הודיעה שזה השטיק החדש שהיא מקדמת. אני לא מבין למה סיסקו מתנגחת באפל, מי מוכן להמר כמה תשתיות חדשות סיסקו תמכור עכשיו כשאפל הוציאה את שיחות הוידיאו מהארון???

 אבל בואו נחזור להתחלה.

מה בעצם קרה? אפל הכריזה השבוע על שני דברים משמעותיים (היא הכריזה על יותר דברים אבל אותי מעניינים בעיקר שניים), אייפון חדש ומערכת הפעלה חדשה. האמת המרה שהאייפון החדש לא רלוונטי לרוב קוראי בלוג זה שכבר יש להם אייפון.אבל לפי התגובות היום בעבודה אני מכיר כבר שלושה מכורים פוטנציאליים (מתוף קבוצת מדגם של 15) שהולכים לקנות את המכשיר החדש (כן, צריך אומץ, יש גם פוסט בנושא הזה http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/04/blog-post_27.html). מה שיותר רלוונטי לרובינו זאת מערכת ההפעלה החדשה, שהיא בעצמה חשובה והולכת לשפר מאוד את חווית האייפון.

אייפון 4  – ברי המזל שבינינו הולכים לקנות את המכשיר הזה, אולי גם אני אשבר... אבל זה עדיין לא ברור. אז מה יש בו? המסך שלו הוא HD, סטיב ג'ובס הציג כל מיני נתונים טכניים לא מעניינים (שכמובן הוצגו בדרך מאוד דרמטית), שהמרשים ביותר מביניהם (לדעתי) הוא שבמכשיר החדש יש 78% מהפיקסלים שיש באייפד שגדול ממנו פי כמה. זה אומר איכות תמונה גבוהה מאוד. חוץ מזה יש לו מצלמה משופרת עם פלאש ומצלמה קדמית לשיחות וידאו (לזה אנחנו עוד נחזור), אפל גם שמו לו מעבד חדש (אותו מעבד של האייפד) מה שאמור לגרום לו להיות הרבה יותר מהיר ושיפרו את האנטנה. בקיצור האייפון החדש הוא הרבה יותר מהיר ואיכותי מכל הקודמים וחווית השימוש בו אמורה להיות מדהימה.
אה, one more thing, אפל השיקה שרות חדש שנקרא FaceTime והוא בעצם מאפשר שיחות וידאו על גבי האינטרנט (ללא שום תשלום) אמנם רק בין שני אייפון 4 וכרגע רק על wi-fi  אבל אני מרגיש שהגיע הרגע של פריצת הדרך עבור שיחות הוידיאו בטלפון. כאחד שנוסע לא מעט, האפשרות לשבת בבית המלון בחו"ל ולדבר (בחינם) עם המשפחה וגם לראות אותם, זה נראה לי כיף גדול שמעלה דמעות של געגועים...


ולצינון ההתלהבות - אייפון 4 לא מכיר את הדבר הזה שנקרא סים, אלא הוא, כמו האייפד, מתקשר עם חברות הטלפוניה דרך צ'יפ קטן יותר שנקרא "מיקרו סים". מה זה אומר? שאם אתם לא קונים את המכשיר ישירות מחברות הסלולר בארץ (שיתחילו למכור מיקרו סים בקרוב), אז תצטרכו לקנות מהם את המיקרו סים. ואם יש לכם טלפון מהעבודה? תצטרכו לקבל אישור מהעבודה על מנת שזה יקרה. חבל.

עכשיו אתם חייבים לראות את הסרטון הזה, אמנם שש דקות, אבל אז תתאהבו http://www.youtube.com/watch?v=pJYoj3HVTd4&feature=player_embedded

זמנים – האייפון יושק בארה"ב ב – 24/6, ואז בהדרגה בכל העולם. מהניסיון שלנו עם אפל, אני צופה השקה בישראל באזור ספטמבר.

ולשאר פשוטי העם? לנו יש את iOS 4! כן כן, אנשי הטלפוניה שבינינו (וגם אני) זכו לעדנה עם כל השמות בהשקה הזאת (FaceTime זה שם של חברה ו – IOS זאת מערכת הפעלה של רכיבים של סיסקו). בכל מקרה מבחינתי זה השוס – כמו שכבר הבטיחו לנו וידענו, נקבל מערכת הפעלה בגירסה 4 שתיתן לנו כמה יכולות מעניינות, ובמיוחד – יכולת להפעיל כמה אפליקציות במקביל כמעט כמו במחשב, נוכל לסדר אפליקציות לפי נושאים בתוך תיקיות, ישנה יכולת לראות מספר חשבונות מייל ממקום אחד (כולל סידור המיילים לפי נושאים!!!) ועוד ועוד.  בקיצור – יש למה לחכות. דרך אגב, כנראה שמכשירי האייפון הראשונים (2G), לא יזכו למערכת ההפעלה הזאת ויישארו במערכת הנוכחית (3.1.3).

אז מה זה אומר? בעוד כמה שבועות, כשנחבר את האייפון לאייטיונס (כמו שכבר הסברתי, זאת פעולה חשובה שצריך לבצע לפחות פעם בחודש http://ilifeeffect.blogspot.com/2010/05/iphone.html ), נקבל הודעה שקיימת מערכת הפעלה חדשה לאייפון. כנראה שקודם נקבל הודעה ובקשה לעדכן גם את האייטיונס לגרסה 9.2, בכל מקרה לא להתעלם. אם יש לכם מכשיר סים פרי לא פרוץ, יאללה – לכו ותתקינו את הגרסה החדשה. אם אתם צריכים לפרוץ את המכשיר אז אל תתקינו, תחכו לפריצה ורק אז תשדרגו (אם יש לכם שאלות איך יודעים מה צריך לעשות, אתם מוזמנים לפנות אלי).

עוד דבר, המצגת של סטיב ג'ובס תמיד זוכה להרבה שבחים, כאן אפשר לראות אותה בסיכומון של פחות מחמש דקות. מומלץ http://www.youtube.com/watch?v=OJsnqa4yWfA&feature=player_embedded.

אני מקווה שתהיה לנו חוויה שחמדה וטובה עם כל החידושים של אפל.

בהצלחה

נדב

6 תגובות:

  1. מה? אני לא אוכל להשתמש במספר של העבודה? אז זה אומר שאני צריך מספר סלולרי אחר?!?!?!?
    עכשיו הרגת אותי לגמרי.

    ערן

    השבמחק
  2. אז זה הזמן לשכנע את החברים שלך לתמוך באייפון... חוץ מזה יש שיטות להתגבר על זה, הן קצת מורכבות אבל אם זה יהיה רלוונטי אני מבטיח לעזור :-)

    השבמחק
  3. נדב,
    לקנות בארה"ב אייפון 4 או לא?
    יהיה איך להפעיל אותו?
    אם כן פרט בבקשה :)

    לילך

    השבמחק
  4. לילך

    אפשר לקנות בארצות הברית אבל זה קצת מסובך ופחות טוב.
    מסובך - לא ימכרו לך באפל (כמו שאני יודע) כי חייבים להוסיף התחייבות לספק הסלולארי האמריקאי, אבל אפשר לקנות אצל חאפרים ברחוב (כמה שאני יודע זה לא מזוייף).
    פחות טוב - תהיי חייבת לפרוץ את הטלפון, לא נורא אבל צריך לעשות את זה בזהירות. אם את רוצה לדעת איך עושים את זה, תגידי.

    נדב

    השבמחק
  5. במידה וקניתי איפון 4.
    מה אני עושה כדי שהוא יעבוד לי בארץ?

    לילך

    השבמחק
  6. אוקיי- זה כבר תלוי בפרטים, את יכולה ליצור איתי קשר ישירות דרך הפייסבוק?
    http://www.facebook.com/nadavdoron

    השבמחק